בשנת 1999 חוקק חוק עוולות מסחריות אשר נועד להגדיר כללי משחק בסיסיים והוגנים בתחרות העסקית ובמרוץ אחר הלקוחות הפוטנציאליים.

החוק מונה מספר עוולות מסחריות כגון גניבת עין, גזל סוד מסחרי, תיאור כוזב (הגנה מפני הפצת מידע כוזב על בית עסק) והתערבת בלתי הוגנת (מניעת הכבדה של עסק אחד, באופן לא הוגן, על גישה של לקוחות, עובדים או סוכנים אל העסק, הנכס או השירות של עוסק אחר).

חוק זה, נותן כלי משמעותי בידי עסקים להגן על המוניטין שלהם ועל היתרונות העסקיים שצברו בעמל רב. תחרות חופשית היא מצרך חשוב וחיוני לתפקוד נכון ויעיל של הזירה העסקית ומשרת, בראש ובראשונה, את קהל הצרכנים. יחד עם זאת, לעיתים פועלים עסקים בניגוד לכללי המסחר ההוגנים ומנסים למשוך אליהם לקוחות תוך שהם נוטלים לעצמם את פרי עמלם של עסקים אחרים בדרכים שונות, אם על ידי שימוש במוניטין שלהם או על ידי הטעיית קהל הלקוחות לחשוב שעסק אחד הוא בעצם עסק אחר.

חוק עוולות מסחריות מאפשר לעסקים שנפגעו על ידי פעולות מסחריות בלתי הוגנות לתבוע ולמנוע את המשך ההטעייה, ההכבדה או הגזילה ואף לקבל פיצויים בגין מעשים אלה.

עוד בנושא

האם רשימת לקוחות מהווה סוד מסחרי?

קרא עוד

גזל סוד מסחרי

קרא עוד

גניבת עין

קרא עוד