צור קשר
מלא/י את הטופס
ונחזור אליך בהקדם האפשרי
מלא/י את הטופס
ונחזור אליך בהקדם האפשרי
המנתח הפלסטי המוכר, ד"ר רוני מוסקונה, הגיש תביעה כנגד מכון "פרופורציה" בטענה כי זו האחרונה עושה שימוש מסחרי בשמו במסגרת המודעות הממומנות של מנוע החיפוש "גוגל" ובכך מפרה את פרטיותו ומתעשרת על חשבונו.
לפי טענת ד"ר מוסקונה, רכשה פרופורציה את שמו כמילת מפתח, כך שבכל פעם שמשתמש במנוע החיפוש של גוגל מקיש את השם "רוני מוסקונה", מופיעות המודעות של פרופורציה בדף החיפוש, לצד תוצאות החיפוש האורגניות.
על כן, ביקש ד"ר מוסקונה למנוע מהמתחרה פרופורציה לעשות שימוש בשמו ולפצותו בגין השימוש שעשתה.
בפסק דינו, דחה כבוד השופט יהודה פרגו את טענותיו של ד"ר מוסקונה וקבע כי המילים "רוני מוסקונה" הן נחלת הכלל ולא ניתן להעניק בעלות או ייחודיות בשימוש במילים אלה- גם אם הן מרכיבות את שמו. לפיכך, קבע בית המשפט, אשר הקביל את גוגל ל"לוח מודעות", כי אין מניעה שגם אתרים אחרים יבקשו ממנוע החיפוש הפופולרי כי גם האתר שלהם יופיע בלוח מודעות זה כאשר הן משתמשות לצורך כך בשמו של המתחרה.
עוד קבע בית המשפט, כי ההבדלה בין התוצאות המוצגות כקישורים ממומנים וקישורים אורגניים מעניקה לגולש הממוצע את האפשרות להבחין בין האתר של ד"ר מוסקונה לבין האתרים האחרים וכי הסבירות שגולש יטעה לחשוב, או יתבלבל, בין המנתח ד"ר רוני מוסקונה והאתר הפרטי שלו לבין אתרים אחרים המופיעים כמודעות ממומנות ונושאים שם שונה לחלוטין, היא נמוכה עד לא קיימת.
לאור זאת, קבע בית המשפט כי אין פסול בשימוש במילות החיפוש "רוני מוסקונה" כמילות מפתח להפנייה למודעות ממומנות באמצעות מנוע החיפוש "גוגל".
פסיקה זו של בית המשפט, הקובעת כי ניתן לעשות שימוש בשמו של אדם כמילות מפתח להפנייה למודעות ממומנות, מצטרפת לפסק הדין מלפני מספר שנים בעניין "מתאים לי" אשר קבע כי ניתן לעשות שימוש בסימן מסחר לאותה מטרה.
אף יותר מכך, פסק דינו של שופט המחוזי יהודה פרגו, מרוקן מתוכן, הלכה למעשה, את פסק דינה של שופטת השלום חנה ינון, שניתן כמה חודשים קודם בעניין ד"ר דב קליין נגד פרופורציה, אשר עסק בעניין דומה ושם נקבע כי אין להשתמש בשמו של אדם כמושא לקישורי פרסום ממומן.
ת.א. 1147-09 ד"ר מוסקונה נגד פרופורציה פי.אם